Onze werkwijze: stap voor stap naar het beste online marketing resultaat
Benieuwd hoe wij een opdracht voor u aanpakken? Onze werkwijze bestaat uit vier opeenvolgende stappen die wij samen met u zetten. En uiteindelijk resulteren in het beste online marketing resultaat.
1. Kennismaking & intake
Tijdens een eerste kennismakings- en intakegesprek leren wij uw bedrijf, producten/diensten, markt en doelgroep graag beter kennen. U krijgt zo ook een eerste indruk van Opmax. Uiteraard heeft u een aantal concrete wensen en doelen voor ogen. Wij helpen u bij het bepalen van de juiste online strategie om deze doelen te bereiken. Na ons eerste kennismakingsgesprek ontvangt u altijd een verkorte pre-analyse en uitgebreid gespreksverslag, een plan van aanpak en een overzicht van de te verwachten investeringen.
2. Strategie & plan van aanpak
Aan de hand van uw wensen, doelen en mogelijkheden bepalen we samen welke online marketing middelen voor u het meeste rendement kunnen opleveren. Dat is voor een groot deel afhankelijk van uw producten of diensten, uw doelgroep(en), uw markt en uw budget. Op basis van onze eerste inzichten zetten wij voor u één of meerdere online kanalen in: dat is ons vertrekpunt. Daarna is het voor een deel een kwestie van ‘trial and error’. Wij blijven er kort op zitten om te kijken of de gekozen kanalen voor u het gewenste rendement opleveren. En of we tussentijds de strategie op punten moeten aanpassen of uitbreiden. Vanzelfsprekend houden wij u hierover voortdurend op de hoogte.
3. Monitoren
Zodra de koers bepaald is, gaan wij over tot het optimaal inrichten en inzetten van uw online marketing campagnes. De volgende stap is het nauwlettend monitoren. Wat kan er beter? Op welke punten kunnen we besparen? Welke opties moeten we tussentijds uitsluiten? Welke marktontwikkelingen hebben invloed op uw campagne? Het zijn de vragen die ons dagelijks bezighouden. En die wij zo goed mogelijk beantwoorden in uw belang. Beter gezegd: in het belang van uw rendement, want dat is waar wij tijdens het monitoren vooral op letten. Denk hierbij aan een betere vindbaarheid in Google, meer kwalitatieve bezoekers op uw website en/of gerealiseerde conversies.
4. Maximaliseren resultaten
Online marketing is een dynamisch vak. Wij analyseren met grote regelmaat dan ook uw website en de resultaten van alle online marketing inspanningen. Want het kan natuurlijk altijd beter. De inzichten die wij uit onze analyses halen, gebruiken wij om waar mogelijk uw website of webshop nog beter te laten renderen.