Promoted Tweets! Welkom in Nederland Twitter Ads 1/2

Leestijd2 minuten

Promoted by Opmax, laat uw bedrijf groeien met behulp van 140 karakters !

We hebben alvast een hele kleine pre-test gedaan, zonder live gaan. In onze volgende blog vertellen wij daar meer over.

Twitter introduceerde Twitter Ads in 2010 om bedrijven op Twitter te laten adverteren. Maar liefst 4 jaar heeft het geduurd dat dit ook in Nederland en België mogelijk is. Medio september van dit jaar werd het opengesteld. Deze advertenties worden door de vakjargonisten (en later in de volksmond) Twitter Ads genoemd. Het “nieuwe” advertentieplatform van Twitter biedt bedrijven de kans om de online zichtbaarheid te vergroten en in contact te komen met leads. En daar wringt meteen de schoen. Social Media is toch een communicatiekanaal en geen verkoopkanaal ? We laten ons verrassen…

Twitter wordt al geruime tijd gebruikt als online marketingtool, maar het was nog niet mogelijk om betaald te adverteren. Vanaf nu kunnen bedrijven advertentiecampagnes inrichten, beheren en de gewenste doelgroep gericht targetten. Een Advertentie in Twitter wordt ook wel promoted tweet genoemd. Een promoted tweet verschijnt in de Tijdlijn van de door u gekozen doelgroep. Het enige waaraan men een advertentie kan herkennen is de tekst “Promoted by..” onder de tweet.

Twitter Ads

Twitter Ads

Twitter Ads, wat zijn de mogelijkheden?

Meer interacties, volgers, kliks of het creëren van leads: adverteren met behulp van Twitter biedt veel mogelijkheden!

  • Tweetinteracties: promoot bepaalde tweets voor een groter publiek, om het bereik en de bekendheid te maximaliseren. Bereik uw doelgroep en spoor deze aan tot interactie.
  • Websitekliks en -conversies: genereer meer verkeer naar uw website/webshop door Twitter-gebruikers te targetten op trefwoorden, interesses of geografie.
  • App-installaties of -interacties: spoor uw doelgroep aan om rechtstreeks vanuit een tweet, uw applicaties te downloaden of te openen.
  • Volgers: bereik niet-volgers en spoor hen aan om u of uw bedrijf te volgen, zodat u uw bereik uitbouwt.
  • Leads verzamelen: verzamel e-mailadressen van personen die in u of uw bedrijf zijn geïnteresseerd.
Campagnemogelijkheden Twitter Ads

Campagnemogelijkheden Twitter Ads

 

Leuk en aardig dat Twitter Ads.. Maar waar moet ik starten?

Via ads.twitter.com kunt u starten met advertenties op Twitter. Volgens Twitter zou dit heel eenvoudig zijn. U kiest een doel, maakt vervolgens een campagne aan, creëert een mooie tweet, stelt uw gewenste budget* in en Klaar is Kees. Een kind kan de was doen. Maar, zoals hierboven vermeldt, biedt Twitter Ads nog meer mogelijkheden en opties. Bent u niet zeker van uw zaak, laat dan een Social Media Specialist als Opmax uw campagnes inrichten en beheren. Maar niet eerder nadat wij alles doorgetest hebben.

*Er kan dagelijks een maximum budget worden ingesteld en er zit geen minimum aan. Meer kunt u lezen op de officiële Nederlandse Twitter Blog.

 

Tips die uw campagne(s) kunnen verbeteren

Opmax zou niet Opmax zijn zonder het geven van tips. Probeer hier uw voordeel mee te doen bij adverteren op Twitter.

  • Breng uw doelgroep goed in kaart: wie en waar zijn uw klanten? Welke interesses hebben zij? Waarover tweeten zij?
  • Analyseer uw Tweets: bekijk en analyseer uw tweetgeschiedenis. Wat waren de succesvolste tweets met betrekking tot reweets, favorieten en reacties?
  • Bekijk uw concullega’s: de eenvoudigste manier om te markt te onderzoeken is het analyseren van de tweets van concullega’s.
  • Gebruik Hootsuit : gratis online monitoring systeem

Wilt u meer informatie of meteen aan de slag met adverteren via Twitter of andere Social Media? Wacht nog even totdat we alles goed hebben getest.