2-format2101

Betaalgedrag Nederlandse Consumenten bij webwinkels

Leestijd2 minuten

Bron : Limburg Zaken

Wat is het betaalgedrag bij Nederlandse Consument webshops?


Thuiswinkel.org
heeft de meest recente cijfers gepubliceerd (24-10-2016) rondom het betaalgedrag, beter gezegd, de betaalwijze-keuze bij webshops / webwinkels. Steeds vaker maakt de consument de keuze om haar aankopen bij webshops ná levering af te rekenen. De verhouding t.o.v. andere, reguliere betaalwijzes, is nog klein te noemen, maar toch een opvallende ontwikkeling dat nabetaling een opmars maakt. De digitale acceptgiro van onder meer AfterPay wint marktaandeel ten opzichte van systemen als iDEAL meldt ANP op basis van cijfers van Thuiswinkel,org.

Verreweg de meeste Nederlandse online winkelaars betalen nog steeds het liefst vooraf met bijvoorbeeld iDEAL. In het eerste half jaar zijn er 81 miljoen online aankopen gedaan, waarvan ruim 45 miljoen afgerekend wordt met iDEAL. Voor IDEAL weliswaar een stijging van 21 procent, echter de markt in zijn geheel steeg ook met 21 procent. Het marktaandeel van IDEAL blijft derhalve gelijk met een meer dan mooi percentage van 56%.

AfterPay en andere digitale acceptgiro-aanbieder Klarna zagen haar marktaandelen wel groeien. De werkwijze werkt als volgt. Winkelaar doet een aankoop op een webshop. De betaalprovider stuurt een rekening per e-mail van de aankoop. De winkelaar betaalt de rekening binnen vooraf gestelde periode ná ontvangst van de bestelling. Vooral online winkels voor kleding en schoenen winnen aanzienlijk terrein, omdat klanten daardoor alleen nog hoeven te betalen voor kleren die passen en in de smaak vallen. De rest kunnen ze direct terugsturen.

Het aantal aankopen via AfterPay steeg met 60 procent naar 2,2 miljoen. Daarmee verovert Afterpay een marktaandeel van een schaarse 3 procent. Het aandeel van de traditionele acceptgiro’s daalde van 4 naar 3 procent. De rest van de betalingen gaat onder meer met creditcards en PayPal.

Groot voordeel voor webshop-eigenaren is dat het totale betaalrisico volledig bij AfterPay ligt. De kosten die daar bij horen, is per offerte op te vragen.

Hoe werkt Afterpay ?

Hoe werkt AfterPay? from AfterPay on Vimeo.

 

TEAM acronym (together everyone achieves more), teamwork motivation concept - a napkin doodle

Onze vertrouwde Partners

Leestijd1 minuut

Beste bezoeker, wij hebben voor u een lijst samengesteld van websites of soortgelijke platformen die een toegevoegde waarde bieden in de kennisdeling van ons netwerk. Alle vermeldingen zijn op alfabetische volgorde en kent geen keuze in voorkeur.

A.

Arenacampus

B

Brightlands

C

Continuum

Correspondent

D

Danweetjehetwel Belgie
Danweetjehetwel Nederland
Diensten en Service
De Boer van de Moosdijk

E

 

F

Frank Watching

G

 

H

Handel en Verkoop

Handelsprofiel

I

Industrie en Techniek

J

Jetzt Wissen Sie Es Deutschland

Jetzt Wissen Sie Es Östereich

K

 

L

 

M

Mark Eurlings
Man van het Woord

N

 

O

Opleiding en Werk

Opmax Östereich

Opmax United Kingdom

P

Persjournaal

PM Internet

Q

Quora

R

Recreatie en Ontspanning

S

De Stentor

T

Then You Know It

U

V

Va Savoir Belgie

Va Savoir France

Verzekerd voor het Leven

Vrijgolfen

W

Walt Wonder & Schmidt

Wonen en Tuin

Woord voor Woord

X

Y

Yourname

Z

 

Hoe om te gaan met Google Penguin 4.0

Leestijd2 minuten

Wat is Google Penguin 4.0 ook alweer ?

Zie voor meer informatie deze link.

Google Penguin 4.0 is de vierde Penguin Update met als doel om spam-links en lage-kwaliteit-links naar websites toe, op te sporen. Bij een te hoge concentratie van deze links naar een website kan leiden tot devaluatie van desbetreffende website met de kans dat deze niet meer (goed) vindbaar is binnen de zoekresultaten. Ook wel penalty genoemd. Hoogstwaarschijnlijk zal dit ook de laatste Penguin Update zijn, omdat deze update automatisch ingebracht is in het algoritme van Google. Oftewel Realtime. De handmatige update is vanaf heden vergane glorie.

Hoe weet je nu of je geraakt ben of niet ?

Indien je geraakt bent, zou dit meteen zichtbaar moeten zijn in uw statistiek-programma als Google Analytics. Het organisch verkeer kent een daling. Indien u uw zoekwoorden-posities scant en deze laten tevens een daling zien, dan is de kans groot dat u geraakt bent. Dit werkt ook de andere kant op. Diegene die zich juist aan de regels heeft gehouden, kan optimaal profiteren van stijgingen en meer bezoekersverkeer.

Wat zijn de richtlijnen van Google Penguin Update 4.0.

  • Uw website – linkprofiel dient vrij te zijn van spammy links of lage-kwaliteit-links of links die totaal irrelevant zijn met het onderwerp van uw eigen website..
  • Uw website – linkprofiel dient NIET opgebouwd te zijn door betaalde of reciprocal links (excessieve gesponsorde artikelen, posts en recensies en linkruil) .
  • Uw anchor texts – profiel dient niet over geoptimaliseerd te zijn met generieke en irrelevante zoekwoorden
  • Uw website – linkprofiel dient GEEN onnatuurlijke, lage-kwaliteit-links of verborgen links te bevatten vanuit widgets.
  • Uw website – linkprofiel dient vrij te zijn van dubieuze redirects die andere webpagina’s aan uw gebruiker laat zien en andere webpagina’s aan Google. (doorway pages of cloaking).

De vierde Penguin is gelukkig niet zo intens als zijn voorgangers qua impact. Sterker nog, verschillende betrouwbare bronnen laten minimale veranderingen zien indien zij geraakt werden door deze update. Dit heeft veelal te maken dat niet de volledige website geraakt wordt, maar webpagina’s die geraakt kunnen worden. Dus loop uw linkprofiel van iedere belangrijke pagina goed na. Ziet u profielen die in uw ogen niet kloppen, dan kunt u via Google Search Console Disavow Tool de aanpassingen aangeven. Door deze nieuwe update worden deze aanpassingen razendsnel opgepakt.

Quote Google:

With this change, Penguin’s data is refreshed in real time, so changes will be visible much faster, typically taking effect shortly after we recrawl and reindex a page. It also means we’re not going to comment on future refreshes.” – Google Webmaster Central Blog.