Online Marketing Bureau - Consultancy on the Spot - Opmax

Haal uw eigen online marketing specialist in huis met Consultancy on the Spot

Leestijd2 minuten

Niet elk bedrijf heeft de luxe van een eigen marketingafdeling. Zeker startende ondernemers kunnen daar vaak niet direct de middelen en mensen voor vrij maken. En als die marketingafdeling er wel is, dan kunnen er altijd situaties optreden die tijdelijk vragen om extra mankracht. Of om aanvullende kennis van specifieke online marketing disciplines zoals zoekmachinemarketing en zoekmachine adverteren.

Opmax kan in al deze gevallen bijspringen met online marketing specialisten voor de tijd die u wenst. Wij noemen dat Consultancy on the Spot, oftewel: een online marketing specialist bij u op locatie.

Strategische sparringpartner

In de praktijk merken we dat startende ondernemers en bedrijven met een klein personeelsbestand, regelmatig behoefte hebben aan een sparringpartner. Iemand die strategisch kan meedenken over allerhande zaken op (online) marketing- en communicatiegebied. En positief-kritische feedback geeft op de ideeën waarmee u al een tijdje rondloopt.

Onze experts wisselen met u van gedachten over diverse thema’s binnen het brede spectrum van online marketing. Denk aan conversie-optimalisatie, social media en de creatie en publicatie van relevante content voor uw online publiek. Met Consultancy on the Spot haalt u uw eigen sparringpartner in huis.

Heeft u behoefte aan het opschroeven van uw online marketing kennis of die van uw medewerkers? Dan is het wellicht verstandiger om een keuze te maken uit een van de vele trainingen die wij aanbieden. Deze vindt u onder www.opmax.nl/trainingen.

Betere kennis van uw organisatie

Door als consultant bij u ‘on the spot’ te werken, leren wij uw organisatie van binnenuit kennen. Dat is voor ons een voordeel waarvan u uiteindelijk weer profiteert. Na een tijdje weten wij hoe de hazen lopen, kunnen wij sneller schakelen met de juiste personen en hebben wij aan een half woord genoeg.

Consultancy on the spot levert ons extra informatie en inzichten op die van pas komen bij eventuele andere werkzaamheden die wij voor u uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan zoekmachine marketing en zoekmachine adverteren.

Flexibele inhuur

In tegenstelling tot detachering, kunt u met Consultancy on the Spot onze mensen inhuren voor een kortere periode. Veel van onze klanten geven er de voorkeur aan om een x-aantal uren vooraf in te kopen. En die te verzilveren op de dagen en tijdstippen dat het binnen hun eigen organisatie het hardst nodig is. Natuurlijk bestaat er altijd de mogelijkheid om aan het einde van een periode extra uren in te kopen.

Financieel aantrekkelijk

Nog een groot voordeel voor u van Consultancy on the Spot: u hoeft niemand op de payroll te zetten. Als de ingekochte uren zijn gespendeerd, zit u verder nergens aan vast. U geeft dus ook nooit meer uit dan u van tevoren met ons afspreekt. Geen verrassingen achteraf, maar duidelijkheid voorop.  

Mark Eurlings is één van onze online marketing specialisten die regelmatig bij een aantal van onze klanten in house is te vinden. Hij vertelt u graag meer over zijn ervaringen als consultant on the spot. Vraag hem wat u wilt vragen. Dat kan telefonisch +0475 585 4994 of per mail info@opmax.nl

Mijn Google Mijn Bedrijf – de ideale oplossing voor iedere lokale ondernemer

Leestijd7 minuten

Google My Business – Your Business!

Wordt u ook weleens gebeld door een klant die beweert dat uw zaak niet open was of dat het beoogde vestigingsadres niet klopt? Terwijl u gewoon uw zaak open had?! Hoort u of leest u negatieve recensies richting uw onderneming binnen Google, terwijl u daar geen weet van heeft en er ook niet op kunt reageren? „Dit is heel vervelend! Sta ik voor een gesloten deur en volgens Google bent u gewoon open! “, is een veelgehoorde opmerking.

Uw Google Mijn Bedrijf

U als ondernemer heeft een kleine schat binnen handbereik. Uw Google Mijn Bedrijf staat al online en is dus voor iedereen zichtbaar, zodra uw bedrijfsnaam op google wordt gezocht. En uw onderneming zweeft daar op dit moment hulpeloos in het rond. Zeker bij zoekopdrachten met een plaatsnaam of provincie erbij getypt in combinatie met Uw dienst, product of uw bedrijfsnaam. Bijvoorbeeld Opmax Maasbracht of typt u zelf uw bedrijfsnaam en vestigingsplaats eens in.

Claim Uw Bedrijf!

In vele gevallen heeft nog niet iedere ondernemer deze schat naar zich toegehaald. Simpelweg omdat Google nog niet zeker weet dat u de rechtmatige eigenaar bent. En dat kan tot complicaties leiden en zelfs tot omzetverlies. Want Google is zo “brutaal’ geweest en heeft al het nodige van uw bedrijf gepubliceerd.

Opmax Online Marketing & More uit Maasbracht wil u graag hierop attenderen omdat ons doel is om alle bedrijven zichtbaar, vindbaar en rendabel te maken, maar dan wel met de correcte gegevens en uitstraling. Om ervoor te zorgen dat Uw Google Mijn Bedrijf niet tegen bovenvermelde problemen aanloopt, schrijven wij deze blog voor U. Het zal zeker in uw voordeel uitwerken omdat het tot omzetverhoging kan zorgen. En daarom willen wij u graag enige uitleg geven en daarnaast een vrijblijvend voorstel aanbieden.

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn bedrijf (afkorting GMB) is het online bedrijven-adressenboek van Google. Maar dan met zeer mooie en nieuwe opties. Het is een doorontwikkeling van Google Places voor ondernemingen en het “Google+ – Social-media”-programma. Wie dat ooit al een keer heeft ingesteld, had deze platformen al. Maar nu is Google een stap verder gegaan en heeft de afgelopen maanden de volledige database van bedrijvig Nederland online gezet. Dus ook Uw bedrijf!

Erg aardig van Google, vindt u niet ? Maar nu zijn dus ondernemingen toegevoegd die nog nooit eerder iets met Google hebben gedaan. En misschien ook met de verkeerde bedrijfsgegevens. En u hebben ze niets gevraagd waarschijnlijk!

Wat kost Google Mijn Bedrijf?

Het mooiste verklappen we al meteen….

(meer…)

Betaalgedrag Nederlandse Consumenten bij webwinkels

Leestijd2 minuten

Bron : Limburg Zaken

Wat is het betaalgedrag bij Nederlandse Consument webshops?


Thuiswinkel.org
heeft de meest recente cijfers gepubliceerd (24-10-2016) rondom het betaalgedrag, beter gezegd, de betaalwijze-keuze bij webshops / webwinkels. Steeds vaker maakt de consument de keuze om haar aankopen bij webshops ná levering af te rekenen. De verhouding t.o.v. andere, reguliere betaalwijzes, is nog klein te noemen, maar toch een opvallende ontwikkeling dat nabetaling een opmars maakt. De digitale acceptgiro van onder meer AfterPay wint marktaandeel ten opzichte van systemen als iDEAL meldt ANP op basis van cijfers van Thuiswinkel,org.

Verreweg de meeste Nederlandse online winkelaars betalen nog steeds het liefst vooraf met bijvoorbeeld iDEAL. In het eerste half jaar zijn er 81 miljoen online aankopen gedaan, waarvan ruim 45 miljoen afgerekend wordt met iDEAL. Voor IDEAL weliswaar een stijging van 21 procent, echter de markt in zijn geheel steeg ook met 21 procent. Het marktaandeel van IDEAL blijft derhalve gelijk met een meer dan mooi percentage van 56%.

AfterPay en andere digitale acceptgiro-aanbieder Klarna zagen haar marktaandelen wel groeien. De werkwijze werkt als volgt. Winkelaar doet een aankoop op een webshop. De betaalprovider stuurt een rekening per e-mail van de aankoop. De winkelaar betaalt de rekening binnen vooraf gestelde periode ná ontvangst van de bestelling. Vooral online winkels voor kleding en schoenen winnen aanzienlijk terrein, omdat klanten daardoor alleen nog hoeven te betalen voor kleren die passen en in de smaak vallen. De rest kunnen ze direct terugsturen.

Het aantal aankopen via AfterPay steeg met 60 procent naar 2,2 miljoen. Daarmee verovert Afterpay een marktaandeel van een schaarse 3 procent. Het aandeel van de traditionele acceptgiro’s daalde van 4 naar 3 procent. De rest van de betalingen gaat onder meer met creditcards en PayPal.

Groot voordeel voor webshop-eigenaren is dat het totale betaalrisico volledig bij AfterPay ligt. De kosten die daar bij horen, is per offerte op te vragen.

Hoe werkt Afterpay ?

Hoe werkt AfterPay? from AfterPay on Vimeo.