Adverteren in Bing: waarom zou u?

Leestijd2 minuten

Als je aan iets gewend bent en het bevalt, kijk je vaak niet meer verder. Het wordt een routine. Een ingesleten gewoonte. Neem Google, de almachtige zoekmachine. Over het dagelijks gebruik ervan denken we nog nauwelijks na. Toch is het voor u als ondernemer goed om te weten dat er meer is dan Google.

Bing bijvoorbeeld, de zoekmachine van Microsoft. Goed voor een marktaandeel van bijna 7% in Nederland. Dat zijn toch nog aardig wat online (be)zoekers die u via Google dus niet bereikt. Online adverteren via Bing Ads kan voor u dan ook een effectieve en lucratieve optie zijn binnen Search Engine Advertising (SEA). Ontdek wat Bing u kan opleveren.

In heel Europa daalde in 2016 het gebruik van Google op zowel desktops als smartphones. Steeds meer consumenten zoeken alternatieven om het internet af te struinen en Bing is er daar één van. Gevolgd door Yahoo, dat overigens ook op Bing draait. Natuurlijk, met een online advertentie in Google bereikt u heel veel meer mensen dan met een advertentie in Bing. Waarom zou u dan toch Bing inzetten als online medium? We lichten een aantal voordelen toe.

  • Nieuw publiek aanboren

We zeiden het al. Als 7% van alle mensen die online een zoekopdracht uitvoeren dat doet via Bing, bereikt u deze doelgroep dus niet via Google. Dat alleen al kan een belangrijk argument zijn om Bing Ads in te zetten. Want ook tussen Bing-zoekers zitten voor u potentiële klanten. De Certified Bing Professionals van Opmax helpen u graag met het bedenken en inrichten van een effectieve Bing-campagne.

  • Weinig concurrentie, lage kosten per klik (CPC)

Iedereen adverteert op Google, wat niet gezegd kan worden van Bing. Daardoor valt u als bedrijf veel sneller op als u wel zou adverteren op Bing. Die drukte van jewelste op Google zorgt er natuurlijk ook voor dat adverteren op algemene zoekwoorden vaak niet meer te betalen is. Bij Bing liggen die kosten per klik (CPC) vele malen lager, simpelweg vanwege het handjevol adverteerders. Ruikt u uw kansen al?

  • Internationaal georiënteerd

In Nederland is Bing nog relatief onbekend. Hoe anders is dat in de Verenigde Staten, waar Bing en Yahoo samen goed zijn voor een marktaandeel van bijna 25%. Dat zijn toch ettelijke miljoenen gebruikers. En ook dichter bij huis liggen er zeker kansen als u op Bing adverteert. Neem onze oosterburen. In Duitsland zorgen 11 miljoen unieke gebruikers maandelijks voor ca. 81 miljoen unieke zoekopdrachten in Bing. Conclusie: als u zich met uw website of webshop met name richt op het buitenland, loont het nog meer om Bing Ads in te zetten.

Net als bij Google Adwords kunnen wij in meerdere talen uw Bing Ads verzorgen. Ook Bing is gebaseerd op een veilingmodel en het opzetten van een advertentiecampagne werkt vrijwel hetzelfde als bij Google. Zet u al Google Adwords in? Dan kunnen wij uw advertenties voor u importeren en omzetten naar Bing Ads.

Heeft u vragen over Bing of wilt u meer weten? Neem dan contact op met onze gecertificeerde Bing-experts.