4 Magische termen die uw verkoopcijfers kunnen doen stijgen

Leestijd2 minuten

Er zijn vier geheime wapens in het arsenaal van een  marketing copywriter die een immense boost kunnen geven.

Vier woorden zijn gedefinieerd door recente studies in gedragseconomie en psychologie die effect kunnen hebben op het oer instinct van de consument. Deze woorden grijpen consumenten op een onbewust niveau en verhogen retailers kansen op het maken van een verkoop. Gebruik de volgende 4 woorden in uw marketing en e-commerce product beschrijvingen om conversies te verhogen:

U

Dit is waarschijnlijk het meest krachtige woord in de Nederlandse taal. Voor de meeste marketeers, heeft het zelfs  meer invloed dan een woord als ‘geld’. Uw klanten willen het gevoel hebben dat ze rechtstreeks met iemand praten en het woord ‘u’ doet dat beter dan een ander woord. Of we het willen toegeven of niet, we zijn allemaal een beetje egocentrisch. Wanneer een promotionele kopie (of productbeschrijvingen / advertenties) zich direct op ons richten, wordt er een krachtige onbewuste interactie gemaakt.

Nieuw

Als u het woord ‘nieuw’ ziet denkt u onbewust aan woorden als verbeterd, spannend, en ik wil dat. Volgens verschillende gedragspsychologische onderzoeken, trekken nieuwe producten, nieuwe oplossingen, en een gevoel van avontuur shoppers aan bij het ‘nieuwe’ label. Consumenten hebben een positieve associatie met alles dat als nieuw wordt bestempelt, we willen voortdurend een nieuwere auto, nieuwe kleren, en de nieuwste technologie. Als een online handelaar moet u  hier zoveel mogelijk op inspelen.

Als u bijvoorbeeld kleding online verkoopt, maak dan een sectie om al uw nieuwste producten te demonstreren. Zorg ervoor dat uw productbeschrijvingen, persberichten en blog berichten het woord ‘nieuw’ gebruiken en zich richten op nieuwe producten.

Gratis

Het woord ‘gratis’ is niet zomaar een prijs, het is een krachtige emotionele trigger en een bron van irrationele opwinding. Herkent u het gevoel dat u krijgt bij een open buffet, waarbij u zich al vol heeft gegeten, maar blijft eten, omdat het gratis is? Of misschien al die gratis pennen die u meenam op de beurs die u toch nooit zult gebruiken, maar toch pakte omdat het gratis was? Het woord ‘gratis’ is zeer krachtig.

Gegarandeerd

De doorsnee verkoper van tweedehands auto wordt vaak geassocieerd met een ‘garantie’, maar het woord “garantie” is een belangrijk onderdeel van de meeste, goede e-commerce marketing strategieën. ‘Gegarandeerd’ spreekt consumenten aan net zoals veiligheid en vertrouwen. Het is een vangnet en een belofte van een detailhandelaar naar een consument toe dat ze tevreden zijn met hun aankoop.