Ranken in Google

Hoger ranken in Google? Trek er minimaal een jaar voor uit

Leestijd2 minuten

“Hoe lang duurt het voordat mijn website een hoge notering in Google bereikt?” Klanten stellen ons regelmatig deze vraag. Logisch. Als u in SEO investeert, wilt u zo snel mogelijk waar voor uw geld. Maar wat is ‘zo snel mogelijk’? En wat mag u redelijkerwijs verwachten als uw website nog niet langer dan een jaar live is? Ons antwoord op de ‘hoe lang’-vraag: minimaal een jaar. Dat blijkt ook uit recent onderzoek van Ahrefs, de makers van online tools voor SEO, linkbuilding en online marketing. SEO vraagt nu eenmaal om geduld. Heeft u dat?

Happy Few

Ahrefs onderzocht begin 2017 maar liefst 2 miljoen webpagina’s van maximaal een jaar oud. Slechts 5,7% van deze pagina’s slaagde erin om binnen een jaar een top-10 notering  binnen Google te bereiken op minimaal 1 zoekwoord. En daar deden die pagina’s gemiddeld 61 tot 182 dagen over. Let wel: die 5,7% zijn echt de uitzonderingen, de happy few. De overige 94,3% van de webpagina’s deed er langer dan een jaar over.

(meer…)

Google Page Speed - Verbeter je site

Van irritatiefactor naar ranking factor: optimaliseer de snelheid van uw website

Leestijd2 minuten

In de ergernissen top-10 van online bezoekers staat de snelheid waarmee uw website laadt hoog genoteerd. Moet iemand 5 seconden of langer wachten totdat uw pagina tevoorschijn komt, dan is de kans groot dat diegene wegklikt. Een trage website roept vraagtekens op: wat zou er mis kunnen zijn? En ook Google ziet liever dat uw website zo vlot mogelijk functioneert op alle apparaten. Page speed is een factor die in belangrijke mate meeweegt bij het ranken van uw website. Maar hoe snel laadt uw website eigenlijk? Scoort u al een dikke voldoende of is er nog verbetering mogelijk?

In onze dagelijkse praktijk zien wij maar al te vaak dat de laadsnelheid van veel websites en webshops te wensen over laat. Tegelijkertijd is het niet altijd even makkelijk om een goede page speed te realiseren. Het draait altijd om het vinden van de juiste balans tussen snelheid en kwaliteit. U wilt dat uw website op alle apparaten (mobiel, desktop, tablet) goed werkt en uw afbeeldingen snel tevoorschijn komen. Maar zonder dat de kwaliteit van die afbeeldingen in het gedrang komt. Een mooie slider op uw homepage ziet er goed uit, maar vaak funest voor de laadtijd. En zo zijn er nog meer, allesbehalve makkelijke, keuzes die u moet maken.

(meer…)

Bing Advertising

Adverteren in Bing: waarom zou u?

Leestijd2 minuten

Als je aan iets gewend bent en het bevalt, kijk je vaak niet meer verder. Het wordt een routine. Een ingesleten gewoonte. Neem Google, de almachtige zoekmachine. Over het dagelijks gebruik ervan denken we nog nauwelijks na. Toch is het voor u als ondernemer goed om te weten dat er meer is dan Google.

Bing bijvoorbeeld, de zoekmachine van Microsoft. Goed voor een marktaandeel van bijna 7% in Nederland. Dat zijn toch nog aardig wat online (be)zoekers die u via Google dus niet bereikt. Online adverteren via Bing Ads kan voor u dan ook een effectieve en lucratieve optie zijn binnen Search Engine Advertising (SEA). Ontdek wat Bing u kan opleveren.

In heel Europa daalde in 2016 het gebruik van Google op zowel desktops als smartphones. Steeds meer consumenten zoeken alternatieven om het internet af te struinen en Bing is er daar één van. Gevolgd door Yahoo, dat overigens ook op Bing draait. Natuurlijk, met een online advertentie in Google bereikt u heel veel meer mensen dan met een advertentie in Bing. Waarom zou u dan toch Bing inzetten als online medium? We lichten een aantal voordelen toe.

  • Nieuw publiek aanboren

We zeiden het al. Als 7% van alle mensen die online een zoekopdracht uitvoeren dat doet via Bing, bereikt u deze doelgroep dus niet via Google. Dat alleen al kan een belangrijk argument zijn om Bing Ads in te zetten. Want ook tussen Bing-zoekers zitten voor u potentiële klanten. De Certified Bing Professionals van Opmax helpen u graag met het bedenken en inrichten van een effectieve Bing-campagne.

(meer…)