Google Zoek-netwerk: online aandacht voor een vast budget
Om in de betaalde resultaten van Google terecht te komen, moet er meegeboden worden in een advertentieveiling. Aan de hand van de kwaliteit van de advertenties, het ingestelde bod en het verwachte effect van de advertenties wordt door AdWords bepaald welke advertenties worden weergegeven. Wat van groot belang is, is het behalen van een hoge Google kwaliteitsscore voor de gekozen zoekwoorden. Een hoge score bepaalt grotendeels de positie van uw advertentie en de werkelijke kosten per klik. Onze gecertificeerde AdWords-specialisten hebben hier een sport van gemaakt.
Uitvoering Google AdWords
Indien wij een campagne in Google AdWords voor u uitvoeren, dan bestaan onze werkzaamheden eigenlijk uit twee onderdelen: de inrichting van Google AdWords en het beheer van Google AdWords. Hieronder leest u wat wij daarbij precies voor u doen.
Inrichting Google AdWords
- Aan de hand van de door u aangeleverde producten voeren wij een zoekwoordenanalyse uit zodat wij een goed beeld krijgen van het zoekgedrag van uw doelgroep en u een voorstel kunnen doen voor het maandelijks te reserveren klikbudget.
- Opzetten van perfect geoptimaliseerde campagne(s) met een duidelijke advertentiegroepstructuur.
- Advies m.b.t. aanpassingen aan uw webpagina’s die nodig zijn voor verbetering van relevantie en kwaliteitsscores van de advertentiegroepen en conversies.
- Inrichting van verschillende advertentievarianten voor een goede A/B-testing.
- Zorgen voor de juiste koppeling tussen Google AdWords en Google Analytics.
- Het instellen van de juiste wekelijkse en/of maandelijkse rapportages.
- Inrichten van advertentie-extensies zoals sitelinks, locatie-extensie, oproepextensie, recensie-extensie en highlight-extensies.
Beheer Google AdWords
Tweemaal per week bijsturen en optimaliseren van de ingerichte Google AdWords campagnes, bestaande uit:
- Testen verschillende advertentieteksten en analyseren.
- Uitsluiten niet-renderende campagnes.
- Uitsluiten zoekwoorden.
- CPC-biedingen monitoren.
- Sturen op ROAS op advertentiegroep-niveau.